lørdag 2. april 2011

Dagen dessert ;)

Idag er det Lørdag og tid for kos, så da har jeg laget en liten dessert. 
Jeg og samboeren min er bedt på middag i kveld så da tenkte jeg å ta me en liten overaskelse, nærmere bestemt dessert.
Det  som er kjekt med denne er at den kan lages på forhånd. Og bare tilbredes like føre den skal nytes :)


Oppskifta er da:
250 g Sjokolade (70% mørk kokesjokolade er min favoritt)
225 g Smør
4 små Egg
63 g Sukker
38 g Mel


Smelt sjokolade og smør i vannbad.
Pisk eggedosis av egg og sukker.
Avkjøl sjokoladeblandingen føre du heller det i en tynn stråle i eggedosisen.
Tilslutt tilsett melet og bland godt.
Fylles i store muffinsformer.
Stekes i ovene på plate, ikke rist i 200 grader i 8 min. Den ska være helt bløt på toppen når du tar den ut, og den skal være helt rå inni.
Vær veldig forsiktig når du tar den ut av formen og ikke revn den, da renner fyllet ut å den er ikke lengre fin å servere!
Serveres alene med litt melis dryss på toppen eller med is eller frukt!
Velbekomme folkens!




Så da skal jeg kle meg å pakke desserten min klar for en liten kjøretur!

 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar